Oferta usług marketingu internetowego
Po co i dlaczego?
Najpotężniejszą wyszukiwarką na świecie jest Google, dlatego trzeba wiedzieć, jak poprawnie spełnić jej oczekiwania, by wyświetlać się najwyżej w wynikach wyszukiwania.
Google już dawno nie jest tylko miejscem do znajdywania interesujących treści. To jedyna w swoim rodzaju witryna internetowa, która za sprawą swoich wyników wyszukiwań wskazuje najgorętsze firmy na rynku.
I to oczywiste, że Twoja firma powinna znaleźć się wśród nich!
Google wyświetla odpowiedzi na zapytania internautów w nieprzypadkowej kolejności. Pokazuje im takie strony, które przekażą użytkownikom najlepszą i najtrafniejszą treść, w ciekawy i wyróżniający się sposób. Twoim celem jest, by to właśnie strony związane z Twoją firmą były na szczycie wyszukiwania, bo tylko one interesują internautów. Jak się na nim znaleźć? Odpowiedzią jest SEO, czyli tzw. pozycjonowanie stron internetowych w Google.
Czym jest SEO?
SEO (ang. Search Engine Optimization) to cała grupa działań mająca za zadanie podniesienie wartości i widoczności danej strony, by ta została lepiej wypozycjonowana przez wyszukiwarkę Google. Z ich wagi wielu twórców stron nawet nie zdaje sobie sprawy, bagatelizuje je albo nie potrafi prawidłowo wdrożyć. A przecież to właśnie one decydują w dużej mierze o sukcesie firmy we współczesnym świecie!
Krok po kroku – dobre praktyki
- Audyt strony
Pierwszym etapem jest ocena Twojej obecnej strony pod kątem praktyk SEO. Google ceni sobie strony dobrze rozplanowane, czytelne, z jasno określonymi celami, przejrzystą i łatwą dla użytkownika nawigacją. Ważne są też takie parametry, jak szybkość działania strony, jakość zdjęć, wreszcie – reakcje internautów odwiedzających witrynę.
- Optymalizacja
Jeśli Twoja strona wymaga jedynie niewielkich zmian, możemy szybko je wprowadzić. Jeśli jednak skuteczniejszą opcją będzie stworzenie zupełnie nowej – bez obaw. Pomożemy Ci także w tym zadaniu.
- Content – czyli treści
Ten etap to tworzenie wartościowej treści, która przyciągnie internautów. Co więcej, niezwykle ważne jest używanie odpowiednich słów kluczowych. Użytkownik będzie szukał w sieci “krawatu”, a nie “zwisu męskiego”. Musisz więc dostosować nazewnictwo swojego asortymentu do jego potrzeb. To trochę, jak gra w Familiadzie, musisz wiedzieć, co mieli na myśli ankietowani.
- Linkowanie
Ostatnim elementem jest promowanie strony poprzez pozyskiwanie wartościowych odnośników do niej. Do tego celu wykorzystujemy social media, fora internetowe, a także blogi specjalistyczne. Im więcej linków do Twojej strony pojawi się w internecie, tym lepiej oceni ją Google.
To jak, chcesz być widoczny w sieci?
Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy warto wykorzystać reklamy Google Ads (dawniej Adwords) w promocji swojej firmy, udowodnimy Ci, że tak!
Google dba o jakość – czyli reklama Ads jakiej potrzebujesz
Wiele polskich firm nie docenia możliwości Ads (dawniej AdWords). Uważają wręcz, że klienci i tak nie klikają w reklamy, albo mają zainstalowanego AdBlocka, który sprawia, że w ogóle się im nie wyświetlają. Oczywiście, jest wiele takich osób, ale równie dużo jednak ufa płatnym wynikom wyszukiwania, o czym przekonują statystyki. Dlaczego? Ponieważ Google kładzie spory nacisk na jakość reklamy i pokazuje tylko te najlepsze, czyli takie, które naprawdę mogą przydać się konsumentom. Amerykański gigant dąży do tego, by Ads przestały kojarzyć się z typową reklamą, a stały się czymś w rodzaju poradnika klienta, który wyrusza na wirtualne zakupy i szuka najlepszych produktów dla siebie. Jeśli takimi dysponujesz i wiesz, jak je odpowiednio pokazać, Ads to rozwiązanie dla Ciebie.
- Zwiększenie świadomości marki
Jednak sprzedaż to tak naprawdę tylko jeden z celów, jaki możesz sobie postawić przed rozpoczęciem projektowania kampanii. Innym może być zwiększenie świadomości Twojej marki wśród klientów. Możesz do tego wykorzystać Ads w sieci reklamowej, czyli te, które pojawiają się na stronach partnerów Google w postaci reklam graficznych. Dzięki nim Twój przekaz trafi do szerokiego grona odbiorców, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą
- Remarketing
Sieć reklamową możesz wykorzystać także do remarketingu, by przypomnieć się użytkownikom, którzy już odwiedzili Twoją stronę, ale z jakiegoś powodu jak dotąd na nią nie wrócili. Algorytmy Google pozwalają znaleźć takie osoby i zachęcić je do ponownego zajrzenia do Ciebie i, być może, dokonania zakupu.
- Ruch na stronie
Ads pomogą Ci także zwiększyć ruch na stronie, szczególnie te umiejscowione w sieci wyszukiwania (a więc przede wszystkim w wyszukiwarce Google). Klient nie musi dokonać zakupu – wystarczy, że odwiedzi Twoją witrynę i zapozna się z ofertą, z której może skorzystać w przyszłości.
- Konwersja
Sieć wyszukiwania daje możliwość przekonwertowania wyświetlenia reklamy na konkretną czynność. Dzięki reklamom możesz zachęcić klientów do pobrania aplikacji, zapisania się na newsletter, czy ostatecznie – zakupienia produktu. Cel reklamy zależy tylko od Ciebie.
Zwrot z inwestycji
Nie obawiaj się reklam sponsorowanych. Dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania może przynieść rewelacyjne rezultaty i zapewnić Ci wysoki zwrot z inwestycji.
Profile społecznościowe – to nie dla mnie?
Niezależnie od tego, czy firma chce się pochwalić nowym produktem, zachęcić użytkowników do skorzystania z oferty, czy może poszukuje pracowników – kampania w mediach społecznościowych musi mieć sprecyzowany cel. A jeszcze lepiej, gdy w parze do tego idzie odpowiednia komunikacja i systematyczne dodawanie wpisów.
W przypadku Facebook/Instagram marketing ma to szczególne znaczenie. Cele kampanii odpowiadają za to, jaki format będzie miała reklama na FB, gdzie zostanie ulokowana oraz kto będzie mógł ją zobaczyć. Dlaczego nie można bagatelizować Facebooka?
Największym wyzwaniem są jednak kampanie LinkedIn, które wymagają większych nakładów finansowych, ale za to trafiają do specyficznej grupy odbiorczej. Dobrze, jeżeli budujesz swój wizerunek, jako eksperckie źródło informacji. W końcu to Ty najlepiej robisz to na czym się znasz. Redystrybucja treści również powinna być odpowiednio dopasowana do grupy odbiorczej. Pamiętaj, by nie robić z Twoich mediów społecznościowych tablicy ogłoszeń!
Dowiedz się, jak możesz zacząć zarabiać na swojej widoczności w portalach społecznościowych, napisz do nas lub zadzwoń.
Darmowa analiza SEO
Chcesz się dowiedzieć, czy na Twojej stronie cokolwiek można poprawić? Napisz do nas, przygotujemy darmową i niezobowiązującą analizę. Powiemy Ci, co można poprawić, a Ty podejmiesz decyzję, czy chcesz usłyszeć szczegóły oraz plan na poprawienie Twojej widoczności. Nasza darmowa analiza obejmuje wskazanie punktów newralgicznych w działaniu Twojej strony. Na tej podstawie dowiesz się, ile pracy jest jeszcze przed Tobą. Jeżeli chcesz otrzymać konkretne propozycje rozwiązań, zapraszamy do współpracy.
Analityka internetowa
Każda strona internetowa posiada swój określony cel. W przypadku sklepu internetowego jest to sprzedaż produktów. W związku z tym ważne jest, aby analizować to jakie działania użytkownicy realizują na stronie internetowej. Zbieranie i analiza danych pozwala na lepszą optymalizację serwisu internetowego, a tym samym na wzrost oczekiwanych konwersji.
Czym jest analityka internetowa
Wspomnianym zbieraniem danych o działaniach użytkowników i ich analizą zajmuje się analityka internetowa. Wszystko to umożliwia optymalizację strony internetowej, czyli wprowadzenie takich zmian w serwisie, które pozwolą na skuteczniejsze realizowanie celów. Odpowiednio zoptymalizowana strona to wzrost konwersji oraz lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania. Dzięki analityce internetowej administrator serwisu może także otrzymać dane o skuteczności prowadzonych kampanii marketingowych. Innymi słowy, właściwie prowadzona analiza pozwala na dowiedzenie się nie tylko tego jakie ruchy podejmują użytkownicy na samej stronie, ale także czy realizowane kampanie reklamowe są skutecznie i generują właściwy ruch na stronie.
Analiza ruchu
Sprawdzimy, jak rozkłada się ruch użytkowników na Twoim serwisie. Który kanał jest najbardziej konwertujący oraz przedstawimy wnioski, z czego to wynika.
Zachowanie użytkowników
Pokażemy Ci, jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie – gdzie zaglądają najczęściej oraz w którym momencie opuszczają stronę.
Dostosowanie do SEO
Sprawdzimy, jaką konwersję przynosi Twoja kampania. Sprawdzimy, co można zrobić, aby podnieść efektywność kampanii w oparciu o dane pozyskane za pomocą analityki webowej.
Analiza zachowań użytkowników
Do prowadzenia działań analitycznych konieczne jest odpowiednie oprogramowanie. Najczęściej wykorzystywana jest do tego platforma Google Analytics. Pozwala ona na uzyskanie wielu szczegółowych informacji na temat zachowań użytkowników na stronie. Dzięki temu możliwe jest dokładne poznanie użytkowników, a zatem swoich potencjalnych klientów. Google Analytics pokazuje bowiem znacznie więcej danych niż tylko te dotyczące liczyć odwiedzin serwisu. Przede wszystkim możliwe jest poznanie danym demograficznych, czyli informacji dotyczących wieku, płci czy miejsca zamieszczania. Poza tym uzyskać można dane dotyczące źródła wizyt, czyli tego z jakiego miejsca w sieci użytkownik trafił na stronę internetową. Oczywiście Google Analytucs pozwala także na dokładne prześledzenie każdego ruchu użytkowników na stronie. Wszystko to pozawalam na poznanie klientów, ich segmentację oraz optymalizację strony tak, aby zwiększona została liczba konwersji.
Analityka internetowa w kampanii marketingowej
Jak wspomniano, analitykę internetową można wykorzystać także do analizy i oceny kampanii marketingowych (np. analityka dla YouTube). Umożliwia to analiza źródeł wejść na stronę internetową. Dzięki temu możliwa jest analiza poszczególnych kampanii pod kątem ich skuteczności. To pozwala na ich szybką optymalizację i poprawę efektywności kampanii. Możliwa jest analiza zarówno kampanii display, Google Ads czy SEO, ale także kampanii prowadzonych w social media.
Działaniami marketingowymi w naszym zespole zajmują się wyłącznie specjaliści, z którymi mieliśmy przyjemność współpracować przez lata. Dzięki temu wiemy, że możemy im zaufać, świadczą najwyższą jakoś usług i pracują przede wszystkim na klientach z polecenia. Ponad 90% klientów poleca nas swoim kontaktom, to najlepiej świadczy o naszym sukcesie. Nasz zespół marketingowy tworzy załoga agencji marketingu internetowego Greenfields oraz freelancerzy zajmujący się kampaniami sponsorowanymi. Jesteśmy firmą fair play, dlatego nie stosujemy żadnych praktyk zakazanych, haczyków, czy niezrozumiałych umów. Jasne i przejrzyste zasady sprzyjają pozytywnej współpracy biznesowej. Zbuduj swój biznes z nami i zgłoś się po indywidualną ofertę – formularz znajdziesz na dole strony.